Afvisning af flaske 9 mdr.

27. december 2020

Alder:
9 mdr.

Afvisning af flaske 9 mdr.

Hej Helen.

Jeg skrev til dig tidligere ang. Vores datters stædighed omkring maden fordi hun selv vil, og vi ikke må give hende.

Omkring flasken får vores datter nu 2 flasker I døgnet af 100 - 150 ml. vi kan simpelthen ikke få mere i hende. Hun pure nægter.
Hun spiser flasker I søvne. Jeg skrev tidligere at jeg tilbyder 5 - 7 gange på kort tid, i håb om hun tager lidt hver gang, men jeg føler det er at presse hende. Flasken til at sove på beder hun tit om selv, men morgenflasken er blevet meget svær at give hende, og det er som om hun er vokset sig fra flaskerne i en alder af 9 mdr.

Indimellem, hvis hun ikke rigtig har spist så meget fast mad i løbet af dagen, beder hun om mælk omkring ...

Annonce

... eftermiddag. Her får hun af tudekop, for at lære hende det er okay at spise vågent, og det bliver accepteret, men det er kun på de dage hvor hun ikke har spist synderligt meget at hun gør det. Jeg har forsøgt at tilbyde mme. Løbende igennem dagen af kop og tudekop, men hun vil simpelthen ikke. Og hvis jeg har tilbudt hende mælk af kop, og hun ikke vil, afviser hun også vandet (som hun elsker) de første mange gange som om hun skal være sikker på det ikke er mælken. Hun virker ikke som om hun gider flaskerne mere.

Jeg syntes det er rigtig svært at blive ved med at tilbyde, når hun ikke vil have dem.

Mit spørgsmål til dig:

- Er det pg.a. hendes alder at hun ikke vil have dem mere?

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor